Tuesday 10 April 2007

Junior artists - Arta cu si pentru copii

Arta este felul in care copiii isi pot exprima sentimentele si ideile fara frica.
Arta este o limba internationala pe care orice copil sau adult o poate intelege, indiferent de limba pe care o vorbeste.
Arta nu este materia pe care o predau eu la scoala, dar eu ii invat pe copii arta prin diferite metode.
Arta e ceva fara de care nu pot trai.
Arta poate fi ceva ce copiii deseneaza sau picteaza.
Poate fi felul in care ma imbrac si ii invat pe copii cum sa se imbrace. Poate fi felul in care imi organizez biroul si modul in care ii invat pe copii cum sa-si organizeze spatiul de lucru si cel de acasa.
Arta poate fi felul in care ne jucam in timpul orelor de engleza si cum gasim modalitati interesante de a invata.
Arta poate fi felul in care colegii mei ii invata pe elevi cum sa se comporte zilnic. De asemenea, felul in care copiii si invatatorii/profesorii isi amenajeaza clasele ca sa le faca mai placute si mai atragatoare, ca sa lucreze cu placere acolo.
Arta poate fi felul in care copiii invata cum sa-si accepte colegii, indiferent de culoarea pielii, grupul etnic sau social din care fac parte, religie, etc.
Asa ca
Noi am hotarat sa folosim arta ca un mijloc de educatie interculturala.
Acest proiect s-a nascut ca o continuare fireasca a proiectului Comenius 1 "Junior inventors".
I-am provocat pe copii si pe dascalii lor sa participe la o expozitie nationala de arta pe tema Pastilor si pe tema Zilei internationale a rromilor.
In acest an, ambele evenimente au fost programate in data de 8 aprilie. Dar atunci copiii sunt in vacanta, asa ca noi am hotarat sa organizam expozitia cu o saptamana mai devreme, in 30 martie 2007.
Expozitia a avut mare succes: mai mult de 600 lucrari la sectiunea Pasti si peste 100 lucrari la sectiunea Ziua rromilor au fost expuse. Lucrarile apartin copiilor din diferite localitati din Romania, inclusiv din scoala noastra. Grupul tinta au fost copiii in varsta de 5-12 ani.
Pentru lansarea expozitiei, cativa copii din scoala noastra au prezentat un mic montaj de cantece si dansuri traditionale romanesti si rrome.
Publicul prezent la inaugurare a fost foarte placut impresionat de talentul copiilor in arta dansului si a cantecului.
Mass media locala a prezentat activitatea noastra ca un important eveniment intercultural in municipiul nostru.
Puteti vedea cateva imagini in album.
http://s172.photobucket.com/albums/w13/DanielaB_album/Easter%20expo%202007/?action=view&current=ed95d9f3.pbw , http://s172.photobucket.com/albums/w13/DanielaB_album/Easter%20expo%202007/?action=view&current=bbfe8fa8.pbw
Suntem bucurosi ca acest proiect a avut succesul scontat.
Acum
Noi pregatim alte doua expozitii de arta:
Una in perioada 25-27 mai 2007, cu ocazia Conferintei internationale pe tema competentelor cheie, care va avea loc in Baia Mare, si unde noi vom demonstra competentele artistice si cele de dialog intercultural. Atunci, copiii nostri vor prezenta o expozitie de arta plastica si un moment artistic.
Apoi
Vom organiza o expozitie internationala de arta, cu ocazia Zilei internationale a copilului, 1 iunie, 2007.
Speram ca aceste doua expozitii sa aiba cel putin tot atata succes ca si cea de Pasti.

5 comments:

Anonymous said...

O initiativa laudabila si demna de tot respectul datorat acestui colectiv harnic, devotat si entuziast.

logajunior said...

Felicitari pentru munca voastra, pentru rezultatele obtinute si pentru experienta avuta prin proiect.
Sunteti un exemplu de bune practici demn de urmat.

marimar said...

As fi vrut sa particip la expozitie, dar distanta prea mare nu mi-a permis.Am participat si la expozitia organizata cu ocazia sarbatorilor de Paste unde am prezentat lucrari ale copiilor dintr-o scoala din mediul rural unde avem copii de etnie rroma.Lucrarile au fost apreciate ceea ce i-a bucurat foarte mult pe "micutii artisti".Asteptam cu nerabdare rezultatele acestui concurs deoarece am participat si aici cu mai multe lucrari.Apreciem munca enorma pe care au depus-o doamnele care au condus proiectul (pe didactic.ro sunt postate si alte activitati de la aceasta scoala, ceea ce dovedeste ca aici se munceste in mod deosebit.).
Nu-mi ramane decat sa le urez putere de munca in continuare, pentru a-si putea duce planurile la bun sfarsit, si de ce nu sanatate multa si vacanta placuta

marimar said...

As fi vrut sa particip la expozitie, dar distanta prea mare nu mi-a permis.Am participat si la expozitia organizata cu ocazia sarbatorilor de Paste unde am prezentat lucrari ale copiilor dintr-o scoala din mediul rural unde avem copii de etnie rroma.Lucrarile au fost apreciate ceea ce i-a bucurat foarte mult pe "micutii artisti".Asteptam cu nerabdare rezultatele acestui concurs deoarece am participat si aici cu mai multe lucrari.Apreciem munca enorma pe care au depus-o doamnele care au condus proiectul (pe didactic.ro sunt postate si alte activitati de la aceasta scoala, ceea ce dovedeste ca aici se munceste in mod deosebit.).
Nu-mi ramane decat sa le urez putere de munca in continuare, pentru a-si putea duce planurile la bun sfarsit, si de ce nu sanatate multa si vacanta placuta

ionica balan said...

Felicitari pentru frumoasa activitate initiata de scoala dumneavoastra!Sunt sigura ca munca nu a fost usoara dar si rezultatele si satisfactia au fost pe masura. Noi, copiii si cadrele didactice din scolile Draganesti si Malu Alb din jud. Galati, suntem fericiti ca am avut ocazia sa colaboram cu dumneavoastra. Asteptam noi ocazii. Pina atunci ,dorim intregii echipe o foarte frumoasa vacanta!
Multumim pentru diplomele si CD-ul activitatii!
Cu respect prof. Ionica Balan